کسب جایگاه ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۴ توسط دو عضو هیات علمی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مریم قربانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از حضور دو عضو هیات علمی دانشگاه در فهرست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان خبر داد.

دکتر قربانی با اشاره به این‌که مبنای اصلی این ارزیابی، شاخص استناد بوده و شرط ورود پژوهشگران به فرآیند ارزیابی، انتشار حداقل پنج مقاله در پایگاه استنادی اسکوپوس است، افزود: آخرین نسخه به‌روزرسانی شده فهرست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان در شهریور ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) منتشر شده است.

وی ادامه داد: این فهرست بر پایه آخرین یافته‌های پروژه مشترک انتشارات الزویر (بر مبنای پایگاه داده اسکوپوس) و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد است.

دکتر قربانی اظهار داشت: در این بررسی، عملکرد استنادی نویسندگان به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در سال ۲۰۲۳  در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۶ حوزه فرعی تحلیل شده و بر این اساس، نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌‌اند، معرفی کرده است.

دکتر قربانی در پایان کفت: براساس پژوهش صورت گرفته، دو عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به نام‌های دکتر علی متولی و محمدرضا کسایی در زمره ۲ درصد پژوهشگران پراستناد برتر جهان قرار گرفتند.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه این موفقیت ارزشمند را حضور ایشان و خانواده بزرگ و پرافتخار دانشگاه تبریک عرض نموده، توفیقات روزافزون همگان را مسئلت می‌نماید.