کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی با تدریس اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه به نقل از مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان: به همت سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی با حضور مدیران جهاد کشاورزی استان مازندران در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

دکتر جمشیدی معاون مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان گفت: این کارگاه باتوجه‌ به اهمیت فناوری هوش مصنوعی در تحولات کنونی جهان، به‌منظور آشنایی مدیران و کارشناسان کشاورزی با کاربردهای علمی و عملی هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی برگزار شد.

دکتر جمشیدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و مدرس کارگاه، به بررسی زمینه‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی پرداخت و ابعاد اقتصادی این فناوری را برای مخاطبان تشریح کرد.

وی گفت: چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در بهبود عملکرد و بهره‌وری در زمینه کشاورزی مؤثر باشد.

همچنین، دکتر عشقی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و دیگر مدرس کارگاه، به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در زنجیره محصولات کشاورزی پرداخت، بیان کرد: چگونگی استفاده از این فناوری در بهبود فرایندها و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی که می‌تواند به دستیابی به اقتصاد پایدار کمک کند.

وی در ادامه بیان کرد: این کارگاه با ارائه دانش تخصصی و علمی در زمینه هوش مصنوعی به مخاطبان، اقدام به افزایش آگاهی و تسریع در فرایند انتقال فناوری به بخش کشاورزی نموده و در راستای توسعه پایدار و نوآوری در حوزه کشاورزی اقدام شده است.