کارگاه کاربردی روش مقاومت ویژه الکتریکی (ژئوالکتریک) در مطالعات منابع آب‌های زیرزمینی در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از مدیر گروه مهندسی آب، به همت معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه و گروه مهندسی آب، کارگاه کاربردی” روش مقاومت ویژه الکتریکی (ژئوالکتریک) در مطالعات منابع آب‌های زیرزمینی” در دانشگاه  برگزار شد.

دکتر نوروز مدیر گروه مهندسی آب اظهار داشت:  این دوره یک روزه با هدف آشنایی روش ژئوالکتریک و کاربرد آن در مطالعه و پایش منابع آب‌های زیرزمینی با رویکرد نظری و عملی برگزار شد. این کارگاه در روز شنبه تاریخ ۴/۱۲/۱۳۹۷ با حضور افراد متخصص از استان‌های همجوار و شهرستان و جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی برگزار شد.

گفتنی است؛ مدرس کارگاه، دکتر جلیل هلالی به معرفی روش‌های مقاومت ویژه الکتریکی و کاربرد‌های آن در مطالعات آب‌های زیرزمینی (VES)و مطالعات گسترش پولوم آلودگی‌های زیست محیطی و کشاورزی ERT)) با استفاده از دستگاه ژئوالکتریک پرداختد. پس از استراحتی کوتاه به آموزش عملی تحلیل با نرم افزار تخصصیIPI2Win  در سونداژ الکتریکی قائم و آموزش تحلیل با نرم افزار تخصصی Res2DInvers در توموگرافی مقاومت ویژه الکتریکی پرداخت.

در بخش پایانی کارگاه تخصصی آموزش عملیاتی و صحرایی برداشت داده VES و ERT درمحل چاه شاهد حفاری شده دانشگاه انجام شد. سپس بطور عملی و کاربردی داده‌های برداشتی مورد پالایش و تحلیل قرار گرفت. در نهایت توسط نرم افزار‌های نام برده شده توسط افراد شرکت کننده اجرا و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در نهایت با لوگ حفاری چاه عمیق موجود در دانشگاه و محل اندازه گیری که به همت مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه، دکتر غلامی جهت صحت سنجی در اختیار اعضای کارگاه قرار گرفت، تطبیق شد.

شایان الذکر است تعداد افراد شرکت کننده در این کارگاه بیش از ۳۶ نفر بوده است.