همایش ملی “مدیریت منابع آب نواحی ساحلی” در دانشگاه برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی، سومین همایش ملی “مدیریت منابع آب نواحی ساحلی”، ۱۸ مهرماه امسال در سالن شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود.

دکتر مجتبی خوش روش دبیر علمی هماش با اشاره به اینکه امروزه عواملی مانند وقوع سیلاب، رشد روزافزون جمعیت، لزوم توسعه پایدار صنعت و کشاورزی، همچنین کمبود منابع آب و در معرض تنش آبی بودن ایران،  سبب شده که نیاز به مدیریت منابع آب بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد افزود: با توجه به مسایل مطرح شده، سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در تاریخ ۱۸ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه حریم پهنه‌های آبی و مسائل حقوقی آن، نوسانات تراز آب و اثرات آن و انتقال آب بین حوضه‌ای از جمله محورهای ویژه همایش هستند اظهار داشت: سازه‌های آبی و مهندسی رودخانه، هیدرولوژی و سیلاب، مدیریت یکپارچه منابع آب، آبهای زیرزمینی، محیط زیست، تغییر اقلیم و خشکسالی، آبیاری و زهکشی، حریم پهنه‌های آبی و مسائل حقوقی آن، نوسانات تراز آب و اثرات آن و انتقال آب بین حوضه‌ای از دیگر محورهای این همایش علمی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه مقاله فرستاده شده است، عنوان داشت: داوری مقالات با حضور و کمک از سراسر کشور صورت گرفت که ۱۰۷ مقاله در این همایش پذیرفته شده است.

دکتر خوشروش در پایان اظهار داشت: دکتر کامران داوری از دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر بهنیا از دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر شاهنظری از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و مهندس بنی هاشمی از مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر از  سخنرانان کلیدی این همایش می باشند.

 

image_pdfimage_print