همایش”کارآفرینی وآشنایی با فضای کسب و کار” دردانشکده مهندسی زراعی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از دانشکده مهندسی زراعی، به همت گروه آموزشی و انجمن علمی مهندسی مکانیک بیوسیستم، در راستای نزدیکتر شدن گروه های آموزشی با صنعت، همایش” کارآفرینی وآشنایی با فضای کسب و کار”  برگزار شد.

گفتنی است؛ انجمن علمی گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم در راستای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و آشنایی بیشتر دانشجویان با حوزه­های تولید و ساخت تجهیزات و سامانه های کشاورزی، جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ با حضور کار آفرینان برتر استانی، رئیس دانشکده، اساتید گروه، دانشجویان تمامی گروه های آموزشی در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی زراعی برگزار نمود.

دکتر طباطبایی مدیر گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم در این همایش به تشریح برخی راهکارهای ارتباط صنعت و دانشگاه و تبدیل ایده های علمی به عمل در تولید دستگاه ها پرداخت.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی با اصول راه اندازی یک کسب و کار موفق، ارتقاء سطح مهارت شغلی افراد، خودآگاهی،شناخت علایق فردی، ارائه آموزش های صحیح و کارشناسی به افراد ،ترغیب کارجویان به خوداشتغالی از طریق عملی نمودن ایده های کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار و مطمئن در منطقه بخصوص برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ذکر کرد.

دکتر طباطبای در ادامه ابراز امیدواری کرد که با آشنایی جوانان با مقوله های کارافرینی بتوان در آینده شاهد شکوفایی خلاقیت و توانمندی آنها در راه اندازی کسب و کارهای جدید بود.

لازم به ذکر است در ادامه کارگاه، مهندس آقاگل­زاده کارآفرین برتر استانی در ارتباط با شروع فرآیند کارآفرینی، آشنایی با فضای کسب و کار و  تبدیل ایده به عمل و تجاری سازی آن آموزش های اولیه را ارائه داد و در ادامه در زمینه تولید ادوات کشاورزی و دستگاه های وجین کن شالیزارهای برنج علاوه بر تشریح وضع صنعت، تولید، فروش محصولات و انتقال تجربیات خود به دانشجویان، به پاسخ های مطرح شده از طرف دانشجویان پاسخ داد.