نشست تخصصی بررسی مشکلات کشاورزی و صنایع تبدیلی استان

نشست تخصصی بررسی مشکلات کشاورزی و صنایع تبدیلی استان مازندران در دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت بنیاد نخبگان استان مازندران و با همکاری انجمن علمی صنایع غذایی دانشگاه، نشست تخصصی بررسی مشکلات کشاورزی و صنایع تبدیلی استان مازندران با حضور نخبگان و سرامدان دانشگاهی در دانشکده مهندسی زراعی برگزار شد.
دکتر رضا فرهمندفر مشاور انجمن علمی صنایع غذایی هدف از این نشست را ایجاد ارتباط بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سازمان صنعت معدن و تجارت در رفع معضلات کشاورزی، بررسی نقش صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات و توسعه صادرات محصولات کشاورزی باغی، سموم و کودهای کشاورزی و نیز امکانات و وضعیت موجود تولیدات کشاورزی بیان کرد.
این نشست که با حضور دکتر نعمت زاده (رئیس پژوهشکده ژنتیک)، دکتر مجاوریان (عضو هیأت علمی دانشگاه در رشته اقتصاد)، دکتر فرهمندفر (عضو هیأت علمی گروه زراعت)، دکتر معتمدزادگان (رئیس پارک علم و فناوری مازندران)، دکتر جهانشاهی (ریاست بنیاد ملی نخبگان مازندران)، مهندس لاشکی (معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران) و مهندس مشرفی و آهنگی (کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی) برگزار شد مورد استقبال دانشجویان و اعضاء هیأت علمی قرار گرفت.
رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران در این نشست اظهار داشت؛ بنیاد نخبگان بعنوان یک رابط بین نخبگان و دانشگاهیان برای گام برداشتن در جهت توسعه می باشد.
دکتر محسن جهانشاهی، با اشاره به حوزه کسب و کار افزود؛ در برنامه ششم توسعه به استفاده از ظرفیت نخبگان و سرامدهای دانشگاهی در حوزه های مختلف اشاره شده و بعنوان یکه قانون جهت اجرائی شدن به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد؛ مشابه چنین قانونی قبلا وجود نداشته و اکنون تدوین و بعنوان تکلیفی برای دستگاه های مختلف ارسال گردیده است و امیدواریم با این اوصاف نظرات و برنامه های دانش اموختگان جمع آوری و بکار گرفته شود تا جدا از تکریم نخبگان، تاثیرگذاری بیشتری از این قشر را رد عرصه های مختلف شاهد باشیم.
وی همچنین این نشست را اولین نشست تخصصی در باب کشاورزی و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری را اولین دانشگاه برگزیده بدین منظور خواند و اظهار داشت؛ بیش از ۴۰ درصد از تسهیلات جوایز تحصیلی و ظرفیت استان متعلق به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و مابقی در بین سایر دانشگاه های استان توزیع شده است.
دکتر فرهمندفر نیز با اشاره به اینکه  کشاورزی شامل تخصص های مختلفی می باشد عنوان داشت؛ مشکلات در این زمینه نیز عدیده می باشد که این مشکلات نه تنها استان مازندران، بلکه استانهای دیگر را هم درگیر کرده است.
وی با اشاره به استفاده بیش از حد از سموم در بخش های مختلف کشاورزی گفت؛ این کار امنیت غذایی و همچنین سلامت محیط زیست را تهدید میکند و اظهار امیدواری کرد این نشست تخصصی و دیگر نشست های مشابه بتواند مشکلات بخش کشاورزی را حل کند و کشت و زراعت ما را به سمت کشت ارگانیک پیش ببرد.