نشست انجمن های علمی گروه های آموزشی با رئیس دانشکده مهندسی زراعی

نشست انجمن های علمی گروه های آموزشی با رئیس دانشکده مهندسی زراعی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست اساتید مشاور،اعضای شورای انجمن های علمی و نماینده ورودی های ادوار مختلف مدیران گروه های آموزشی با  رئیس دانشکده مهندسی زراعی در سالن اجتماعات دانشکده برگزار شد.
گفتنی است؛ در این نشست اساتید مشاور بهمراه دانشجویان انجمن های علمی گروه مهندسی آب، مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی مکانیک بیوسیستم و مهندسی علوم و صنایع غذایی به تشریح فعالیت های یک ساله خود در زمینه های مختلف پرداختند.
در ادامه مشاورین انجمن علمی گروه­ها  ضمن قدردانی از دکتر هاشمی رئیس دانشکده به خاطر اهتمام به مطالبات دانشجویان، دغدغه‌ها، مسائل، مشکلات و پیشنهادهای خود را در زمینه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و رفاهی بیان کردند.
سپس رئیس دانشکده ضمن بیان اهمیت انجمن علمی های علمی در دانشگاه اظهار داشت؛ در دانشگاه دو گروه آموزش دهنده (استاد) و آموزش گیرنده (دانشجو) وجود دارد که باید از ظرفیت دریافت و انتقال هم آگاهی کامل داشته باشند و در حقیقت دانشجو می بایست نیاز های روز جامعه را درک نموده وآموزش دهنده را وادار به بروز کردن اطلاعات و کاربردی کردن آن نماید. در حقیقت انجمن های علمی توانایی انتقال این مفهوم به طرفین را دارد و می تواند بعنوان حلقه اتصال این دو بخش عمل نماید.
وی تصریح کرد: از خصوصیات بارز کار در انجمن علمی این است که به سبب غیر اجباری بودن آن لذت بخش و نشاط آفرین است و منجر به اعتماد بنفس بیشتر برای دانشجویان در زمینه انجام کارهای جمعی در برنامه ریزی و اجراء می گردد.
دکتر هاشمی اظهار داشت: دانشجوی فعال در انجمن های علمی دارای توان مندی بیشتر در کار گروهی و اجرائی بوده که بالطبع کار فرمایان صنایع آن ها را بیشتر ترجیح می دهند. پس برای ورود به دانشگاه نسل سوم که همان دانشگاه کار آفرین است می بایست به انجمن های علمی در جهت کاربردی تر کردن دانش آموزش داده شده بیشتر بهاء بدهیم.
وی  هدف از این نشست را مقایسه فعالیت  انجمن های مختلف و گروه­ها با یکدیگر و آشنایی با مشکلات و معضلات پیش رو و چگونگی حل آنها عنوان کرد و گفت؛ شما باید ابتدا مسیر حرکت در راستای قوانین و آئین نامه های فعالیت خود آشنا شده و دیگران را نیز آشنا کنید.از امکانات موجود گروه و دانشکده بیشتر استفاده کنید و به دنبال استقلال در فضا و منابع مالی و …. نباشید. ماهم تلاش می کنیم تا مسائل اولیه شما حل و با مسئولین بالاتر در این زمینه بیشتر همفکری و تقاضای کمک کنیم تا شما بدون دغدغه فضای فیزیکی، مالی و محدودیت­های آئین نامه­ای فعالیت خود جهت مناسب بدهید.