نخستین کنفرانس ملی اقتصاد کشاورزی دانش بنیان و کارآفرین آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کنفرانس ملی اقتصاد کشاورزی دانش بنیان و کارآفرین با حضور مهمانان ملی و استانی در محل سالن اجتماعات روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری آغاز به کار کرد.

دکتر تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ضمن خیر مقدم به مهمانان و خداقوت به برگزار کنندگان این کنفرانس بیان کردند: کشاورزی در جهان چهار هدف مشخص را دنبال می کند و این اهداف شامل برقراری امنیت غذایی، نگاه حفاظتی از منابع طبیعی، افزایش درامد تولید کننده و کشاورز و توجه به اشتغال پایدار در بخش کشاورزی است.

 دکتر تیموری ضمن اشاره به اینکه یکی از وظایف این کنفرانس رصد چالش ها و آسیب های وضعیت کنونی کشاورزی است افزود: وظیفه دیگر این کنفرانس این است که با ارائه ایده ها و راهکارهای جدید برای استفاده از دانش و تجربه و فناوری های نوین برای رفع این چالش ها است

 دکتر صفدر حسینی رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران در افتتاح این کنفرانس بیان کرد با تلاش های گروه های اقتصاد کشاورزی دانشگاه و خمایت های ویژه رئیس دانشگاه اولین کنفرانس ملی اقتصاد کشاورزی دانش بنیان و کارآفرین با ترکیب مجازی و حضوری در روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می گردد.

وی ادامه داد: آینده تحولات کشاورزی و کسب و کار های وابسته به آن مربوط به کاربرد وسیع فناوری های نوین دانش بنیان در گرو اینچنین فناوری هایی است.

 دکتر حسینی بیان کرد: سیاست گزاران و مدیران بخش کشاورزی با کمک دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری باید خود را برای رخداد عظیمی که کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی است آماده کنند و این دستاورد نوین و دانش بنیان می تواند تحولات بزرگی در عرصه فعالیت های کسب و کار کشاورزی رقم خواهد زد.

دکتر مجاوریان دبیر علمی کنفرانس ضمن تشکر از تمام افرادی که در برگزاری هرچه  بهتر این کنفرانس ملی نقش داشته اند بیان کردند: دبیر خانه این کنفرانس از اردیبهشت ماه شروع به فعالیت نموده که در این مدت تعداد ۸۵ مقاله  تا تاریخ ۳۰ آذر ماه  به دبیر خانه این کنفرانس ارسال گردید.

وی ادامه داد: از مجموع مقالات ارسالی تعداد ۶۲ مقاله به دلیل ارتباط به موضوع کنفرانس جهت ارائه انتخاب گردید و از این بین  تعداد ۳۰ مقاله به صورت حضوری و یا مجازی ارائه شفاهی خواهد شد.

دکتر مجاوریان در پایان افزود:  این کنفرانس پنج نشست شامل ۱)شرکت های دانش بنیان در کشاورزی ؛ فرصت ها و چالش ها ، ۲) جایگاه شرکت های دانش بنیان در رشد بخش کشاورزی، ۳) نقش و اهمیت تحقیقات کشاورزی در رشد کشاورزی دانش بنیان ، ۴)اقتصاد دانش بنیان و اشتغال در کشاورزی ۵) نقش توسعه شرکت های دانش بنیان در امنیت غذایی، خود اتکایی و حفاظت از منابع پایه کشاورزی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است این میزگرد تخصصی با عنوان بررسی چالش ها و مطالبات شرکت های دانش بنیان کشاورزی و راهکار های توسعه این شرکت ها در روز نخست این کنفرانس با حضور رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و مسئولین دانشگاه و شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی به صورت حضوری و مجازی پیش بینی شده است. علاوه بر این دو کارگاه تخصصی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

1 Star