مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه برگزار شد.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عموی دانشگاه، عصر دوشنبه، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بهمراه تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر محمد علی بهمنیار رییس دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم و تبریک هفته پژوهش و تشکر از فعالیت های پژوهشی در دانشگاه با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه و جامعه بسیار مهم است اظهار داشت: اولویت های پژوهشی استان در بخش کشاورزی توجه به مشکل کم آبی و تغییر اقلیم می باشد و دانشگاه باید به مسائل و مشکلات روزمره مردم و جامعه توجه بیشتری نموده و راه حل های مناسبتری را برای مرتفع نمودن آن پیدا نماید.
رییس دانشگاه با بیان اینکه پژوهش و دستاوردهای دانشگاه ها باید به عنوان مرجع در جامعه بهره برداری شود و جامعه دست
آوردهای دانشگاه را به رسمیت بشناسند و سازمان ها برای دستاوردها احترام قائل گردند، عنوان داشت: اولویت های پژوهشی تبیین شده توسط شورای راهبردی در دانشگاه بدون همکاری مراکز اجرایی همچون جهاد کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی، آب منطقه ای  نمی تواند اجرایی شود و مراکز اجرایی باید همکاری های لازم را داشته باشند.
دکتر بهمنیار در پایان افزود: آینده کشور به پژوهش و فناوری وابسته می باشد و دانشگاهیان باید با تلاش بیشتر با اتصال بین تولید علم در گام اول و تولید ثروت در گام نهایی برای پیشرفت کشور تلاش نمایند.
حجت الاسلام یزدانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش با بیان اینکه در دین مبین اسلام  به علم، تعقل، تحقیق و پژوهش، تفکر توجه ویژه ای شده است و نشانه های آن در آیات قرآن و آموزه های دینی وجود دارد اظهار داشت: پژوهشگر باید به مسائل و مشکلات روزمره مردم و جامعه توجه بیشتری داشته باشد و راه حل های مناسب را برای رفع آن ارایه نماید.

حجت اسلام یزدانی سه انگیزه اصلی محرک در پژوهش را تلاش برای حل مسئله، کوشش برای تامین نیاز، فعالیت برای ارضای کنجکاوی عالمانه و عارفانه برشمرد و افزود از تلاش های شما برای رفع مشکلات جامعه باید سپاس گزار بود.
همچنین در این مراسم دکتر غلامعلی رنجبر معاون پژوهش و فناوری به تشریح فعالیت ها و عملکرد معاونت پژوهشی دانشگاه پرداختند.
در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایای مختلف، از پژوهشگران برتر دانشگاهی تجلیل شد.
اسامی پژوهشگران برتر دانشکده مهندسی زراعی به شرح ذیل می باشد.

دکتر زینب رفتنی امیری (دانشیار)
دکتر جعفر محمدزاده میلانی (دانشیار)
دکتر سیدعلی حسینی (استادیار)
دکتر عبداله درزی (استادیار)