مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی در سالن روابط عمومی دانشگاه برگزار شد

آیین معارفه دانشجویان نو ورود رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز اعضای خانواده برخی دانشجویان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ در سالن روابط عمومی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم دکتر شیرزادی مدیر گروه این رشته دانشگاهی ضمن برشمردن اهمیت بخش کشاورزی در امنیت غذایی، بر ضرورت توجه بیش از پیش به این بخش، تأکید داشتند که با توجه به نقش و قابلیت گسترده آن در توسعه استان و نیز کشور، این امر جز با تربیت و ورود متخصصانی که از منظر اقتصادی به توسعه همه جانبه کشاورزی ورود نمایند، محقق نخواهد شد دکتر شیرزادی در ادامه با مخاطب قرار دادن دانشجویان، آینده ی دانشجویان توانمند این رشته را اقتصاددانانی تصویر نمودند که به بهترین نحو می­تواند در اقتصادی کردن کشاورزی نقش آفرینی کنند و با همکاری با سایر متخصصین کشاورزی در حوزه های زراعت، باغبانی، علوم دامی و شیلات و غیره ……، معضلات و مشکلات بخش کشاورزی را شناسایی و در جهت رفع آنها، راهکارهای اصولی را ارائه نمایند.  همچنینتلاش و همراهی خانواده های محترم در حمایت از این دانشجویان (به عنوان متخصصان آینده) و همراهی با آنان در مسیر پی بردن به اهمیت تخصص­شان تا تبدیل شدن به متخصصینی متعهد ضروری و این مهم را همراستا و هم وزن با  وظایفی که دانشگاه در تعلیم و آموزش آنها بر عهده دارد دانستند.

در ادامه آقای دکتر مجاوریان با ذکر فشرده ایی از تاریخچه گروه اظهار امیدواری کرد در آینده بتواند روند تشکیل گروه از ابتدا تا حال حاضر را  به صورت مکتوب و مستند در اختیار نسلهای فعلی و آینده خانواده اقتصاد کشاورزی این دانشگاه قرار دهد. ایشان اظهار امیدواری کردند که دانشجویان جدید با ذکاوت و انرژی خود بتوانند در آینده میراث چالشهای کشاورزی کشور و منطقه که عمدتا اقتصادی است رفع کنند. دکتر امیرنژاد ضمن بر شمردن اهمیت و جایگاه این رشته دانشگاهی، رهایی از اقتصاد تک محصولی و رسیدن به اقتصاد کشاورزی چندمحصولی و حتی چندکارکردی را یک راهکار مناسب در تسهیل مسیر توسعه کشاورزی دانستند و بر ضرورت خودشناسی دانشجویان و باورپذیری توانمندی های آنها در این رشته به منظور توسعه کشاورزی استان و کشور تأکید داشتند و علاوه بر معرفی پارک علم و فناوری استان، مرکز رشد تبرستان و مرکز کارآفرینی دانشگاه، از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حضور در مراکز و همچنین در انجمن علمی اقتصاد کشاورزی و استفاده از ظرفیت های تعاملی و نیز تحقیقاتی دعوت به عمل آوردند. در ادامه، بر اهمیت آموزش های ضمنی در قالب شرکت در کارگاه های توانمندسازی آموزشی – پژوهشی در کنار آموزش رسمی دانشگاه به منظور بهره مندی از حداکثر ظرفیت یادگیری در سال های تحصیل تأکید داشتند. آقایان دکتر عطایی، دکتر عشقی و خانم دکتر کشیری نیز به ترتیب ضمن تبریک به دانشجویان به انتقال تجربه کسب و کار به جهت حضور در پارک علم و فناوری مازندران، بر اهمیت، جایگاه و پتانسیل رشته اقتصاد کشاورزی به منظور مدیریت کسب و کارهای فناورانه در حوزه کشاورزی، ضرورت مطالعه آیین نامه ها و بررسی فرصت های زمان تحصیل، انتقال تجربه­های زمان دانشجویی و استفاده از فرصت­ها در زمان تحصیل جهت افزایش دانش و مهارت لازم تأکید داشتند.