مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه با حضور دکتر برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه در این مراسم اظهارداشت: نگاه ما در دانشگاه به پژوهش، پژوهش صرف نیست بلکه همراه با فناوری و نو آوری می باشد که همه تلاش خود را برای این امر بکار می بندیم تا بتوانیم بعنوان دانشگاه نسل سوم معرفی شویم.

دکتر تیموری ادامه داد: دانشگاه کشاورزی ساری ۱۰ سالی از استقلال آن میگذرد و طی این مدت با همکاری همه اعضای دانشگاه رشد خوبی نیز داشته است، ولی از لحاظ زیر ساختی کاستی هایی دارد که نیازمند مساعدت بیش از پیش وزارت علوم می باشیم تا بتوانیم از تمامی پتانسیل موجود در دانشگاه جهت ارتقاء آن استفاده کنیم و همچنین بتوانیم نقش خود را بعنوان یک دانشگاه مادر و تخصصی بخوبی ایفا کنیم.

وی افزود: از مجموعه ای از فعالان عرصه صنعت کشاورزی در استان نیز دعوت کردیم تا اولویت های خود را برای تحقیق و مسائل خود اعلام کنند که تا جایی که بتوانیم به آنها کمک کنیم و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را نیز تقویت نمائیم. این دانشگاه تا به حال سند توسعه کشاورزی استان را تدوین و به تایید نهایی برساند و همچنین هماهنگی اولیه با استانداری و سازمان برنامه و بودجه را انجام داده ایم تا سند جهت توسعه سند آب استان را  نیز تدوین نمائیم.

دکتر پیردشتی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام اینکه هدف از این مراسم تغییر نگاه و دیگاه ها نسبت به پژوهش بعنوان پژوهش هدفمند و فناوری نوین است و به همین خاطر از تعدادی از مسئولین دستگاه های اجرایی و صنعتگران برتر کشاورزی استان در این مراسم دعوت کردیم، افزود: کار ما در دانشگاه نباید به تولید علم محدود گردد بلکه باید منجر به فناوری و نوآوری ارزش آفرین و علم کاربردی گردد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پژوهش ما در مسیر درست و هدفمند قرار بگیرد باید آنرا به یک فرهنگ تبدیل کنیم و اینکه یک باور عمومی شکل بگیرد که پژوهش می تواند به فناوری منجر شود.

دکتر پیردشتی افزود: نگاه ویژه ای که در دانشگاه ما وجود دارد توجه به صنعت می باشد و تلاش می کنیم صنعتگران را به دانشگاه بیاوریم و اعضای هیات علمی و دانشجویان ما نیز از بخش های صنعتی بازدید کنند تا با صنعت ارتباط درست و کاربردی داشته باشیم و در راستای همین رویکرد توجه خاصی به بخش کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: یکی از اولویت های ما در بخش پژوهش، مراکز همجوار دانشگاهی می باشد که مهارت های خاص و ویژه را به دانشجویان ورودی جدید ما ارائه می دهد و ما امیدواریم دانشجویان ما بتوانند بعد از تحصیل با مهارت های خاصی که اینجا کسب می کنند، خودکفا شده و برای خود شغل ایجاد نمایند.

 دکتر برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم ضمن اعلام اینکه، آنچه که بشر اکنون دارد از کشاورزی شروع شده و بواسطه کشاورزی در یک مکان خاص ساکن شده و همانجا نیز به توسعه صنعت پرداخت، افزود: ما بعد از کشاورزی وارد بحث توسعه صنعت شدیم که صنعت درک ما را از مسائل مختلف بالا برد و دانش ما که در این سیر تکاملی و به واسطه دانشگاه ها  بیشتر شد موجب شد مسائل و مشکلات پیرامون خود را درست تجزیه و تحلیل نمائیم و پشت سر بگذاریم و زمانی که به فناوری رسیدیم فناوری ابزار های ما را تغییر داد و یاد گرفتیم که با وجود فناوری ها محدودیت زمانی و مکانی را می توانیم از پیش رو برداریم و موانع راحتتر از سر راه برداشته می شوند.

دکتر برومند افزود: صنعت و فناوری بر روی کشاورزی تاثیر مستقیم دارد و می تواند آنرا  از کشاورزی سنتی به صنعتی تغییر دهد که همین توسعه کشاورزی موجب توجه به تولیدات انبوه و کیفی محصولات در کشاورزی شده است.

وی افزود: دانشگاه ها نیز در مسیر توسعه باید پا به پای صنعت پیشرفت کنند و با ارتباط با صنعت و کارآفرینان می توانند به این مهم دست یابند و صنعتگران نیز در کنار دانشگاه می توانند توان صنعتی خود را بالا ببرند با استفاده از علم دانشگاهیان به بهترین شکل در کار خود موفق باشند.

روابط عمومی دانشگاه، انتخاب دکتر اسداله تیموری، قربانعلی نعمت زاده، عیسی دیرنده،رضا اسماعیل زاده کناری، ولی اله بابایی زاد، مجتبی خوش روش، محمدکاظم خالصی، پوریا بی پروا، یداله چاشنی دل، و رضا فرهمندفرو خانم دکتر سکینه یگانه و زینب جعفریان را بعنوان پژوهشگر برتر دانشگاهی، سینا احمدی را بعنوان دانشجوی پژوهشگر برتر، رضا عمادالدین و عدنان حبیبی بعنوان فناوران برتر دانشگاهی، مجید پسندیده با رساله برتر دانشگاهی و خانم فرشته حیدری را با پایان نامه برتر دانشگاهی تبریک عرض نموده و موفقیت روزافزون این عزیزان را از درگاه ایزد منان خواستار است.

           

image_pdfimage_print