مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر با حضور هیات رئیسه دانشگاه، پژوهشگران برتر دانشگاه و مسئولین استانی در سالن آمفی تئاتر شهدای خوشنام دانشگاه برگزار شد.

دکتر تیموری رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تشکر از پژوهشگران و محققانی که در جامعه با شناسایی مسائل و چالش های اصلی در مسیر حل این مسائل گامی برمی دارند افزود: ما دانشگاهیان بعنوان جزئی از فعالان بخش پژوهشی و آموزشی جامعه مشغول خدمت هستیم که باید در این رابطه دو سوال مهم از خود بپرسیم، اول اینکه: چگونه در راستای ماموریت خود که حل بعضی از مشکلات جامعه است می توانیم به بهترین نحو ایفای نقش کنیم؟ و دوم اینکه: با حمایت هایی که از ما می شود ظرفیت و پذیرش انجام این ماموریت مهم را داریم؟

رئیس دانشگاه با اعلام اینکه دانشگاه ها در مقطع کنونی نیاز به پوست اندازی جدی و تغییر نگرش در آموزش و پژوهش دارند اظهار داشت: در دانشگاه دو نوع رویکرد داریم که گروه اول معتقد هستند که در بحث آموزش طبق سرفصل پیش می روند و در پژوهش نیز طبق روال مقالات و تحقیقات خود را دارند، اما گروه دوم معتقد هستند چه در بخش آموزش و چه در بخش پژوهش نیاز به بروزرسانی دانشگاه ها می باشد تا بهمراه پیشرفت علم نگرش دانتشگاه ها نیز کاربردی شود.

دکتر تیموری گفت: خوشبختانه وزارت علوم در بخش پژوهش به دنبال تغییرات بنیادی است تا از دل مقالات و تحقیقات دانشگاه ها راهکارهایی برای بر طرف کردن مشکلات و چالش های جامعه بیرون بیاید.

وی افزود: در بخش کشاورزی در جامعه مشکلاتی داریم که اگر در بخش تحقیقات بطور اساسی به آنها می پرداختیم این مشکلات یا دیگر وجود نداشتند و یا در مسیر مرتفع شدن بودند.

دکتر تیموری عنوان داشت: ما دانشگاهیان یک وظیفه مهم دیگر هم داریم و آن این است که به دانشجویان بعنوان محققان آینده کشور نگاه کنیم و آنها را بدرستی هدایت کنیم و رویکرد های نوین آموزشی و پژوهشی را به آنها یاد دهیم تا پشتوانه قوی برای پژوهش در دانشگاه داشته باشیم.

دکتر پیردشتی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، در این مراسم از بهبود و اصلاح ساختار، فرآیندها و آئین‌نامه‌های اجرایی، تدوین مشوق‌های مناسب، هدفمند نمودن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، ارتقاء مهارت‌افزائی و توانمندی دانشجویان و دانش‌آموختگان، حضور موثر دانش‌آموختگان در پاسخ‌گویی به نیازهای بازار کار، فرهنگ‌سازی، شناسایی، مستندسازی و ترویج دستاوردها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها ودستگاه‌های اجرایی در جهت توسعه همکاری‌ها، بعنوان اهداف و برنامه های مهم این معاونت نام برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص ارتباط میان جامعه و صنعت نیز از تدوین و اجرای سازوکارها و روش‌های نوین در شیوه همکاری‌های میان دانشگاه‌ با جامعه و صنعت خبر داد و گفت: مشارکت علمی، اجرایی و مالی در طرح‌های مشترک با صنایع، همکاری با دانشگاه‌های مازندران در راستای تدوین شیوه‌نامه‌های مشترک و همچنین ادامه افزایش سهم حضور اعضای هیأت علمی در سامانه ها و فعالیت­های خلاقانه جدید در زمینه همکاری دانشگاه و صنعت و ….. از کارهای شاخص این معاونت در راه رسیدن به این مهم می باشند.

مهندس احسان عباس پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه ما در بخش اجرایی استان نیازمند اتاق فکری هستیم که جهت دهی فعالیت های ما را به عهده داشته باشد افزود: از دانشگاه ها برای کمک به بخش اجرایی در تهیه سند های راهبردی استان استان استقبال می کنیم، همانگونه که با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در تهیه سند توسعه کشاورزی استان همکاری داریم.

وی افزود: آزمون و خطا در بخش اجرایی باید به حداقل برسد و دانشگاه ها می توانند با پتانسیل هایی که دارند به ما کمک کنند.

در پایان این مراسم از دکتر رضا اسماعیل زاده، دکتر علی شاهنظری، دکتر سکینه یگانه، دکتر رضا فرهمندفر، دکتر عیسی دیرنده، دکتر مجتبی خوشروش، دکتر پوریا بی پروا، دکتر عبداله درزی و دکتر علی دهستانی بعنوان پژوهشگران برتر دانشگاه، دکتر علی متولی بعنوان مقاله نویس برتر، دکتر عطااله شاهسواری بعنوان مخترع برتر، عارف آهنگر و عبداله اسعدی بریجانی بعنوان هسته فناور برتر، دکتر پویان مهربان در بخش کتاب برتر، دکتر محمدعلی غلامی در بخش طرح برتر، دکتر محمود حبیب نژاد در بخش نشریه برتر، مهندس محمد جواد بحرالعلومی بعنوان کارشناس برتر، مهندس سید محمد حسین یحیایی در بخش پایان نامه برتر و همچنین دکتر مرضیه امین روان در بخش رساله برتر تقدیر بعمل آمد.