دوره آموزشی برای دانشجویان دانشگاه جامی هرات افغانستان در دانشگاه برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی دوره آموزشی یک هفته ای برای دانشجویان دانشگاه جامی هرات در آزمایشگاه آگرومکاترونیک دانشگاه برگزار می شود.

دکتر مسعودیان دکتر مسعودیان مدیر همکاری های علمی و روابط بین الملل در این خصوص گفت: دوره مقدماتی آشنایی با آگرومکاترونیک و اتوماسیون تجهیزات کشاورزی وی اهداف دوره را آشنایی کلیه دانشجویان رشته­های کشاورزی با رشته آگرومکاترونیک، معرفی سامانه­ های جدید و هوشمند در کشاورزی نوین، به­ کارگیری مفاهیم نوین مانند هوش مصنوعی و شبکه عصبی در شناسایی و تشخیص بیماری­ های گیاهی و کیفیت محصولات غذایی می باشد.

وی افزود: مفاهیم این دوره طوری طراحی شده که کلیه دانشجویان رشته­ های مختلف کشاورزی در مقطع کارشناسی با دانش اولیه بر روی محصولات کشاورزی و اصول اولیه زراعت قابل استفاده باشد.

دکتر مسعودیان بیان اینکه  محتوای دوره  در سه بخش تئوری، عملی و بازدید طراحی شده است اظهار داشت: دوره­ ی تئوری مفاهیم تئوری کاربردی شامل آشنایی دانشجویان با اتوماسیون تجهیزات صنعتی، کشاورزی و صنایع غذایی و اجزای پنوماتیکی و هیدرولیکی سیستم های کنترل خودکار، سنسورها، کنترل کننده ها، رباتیک در کشاورزی، هوش مصنوعی و تصاویر فراطیفی در ارزیابی کیفیت محصولات کشاورزی و غذایی می باشد.

وی  با بیان اینکه دوره­ ی عملی کار عملی در آزمایشگاه مجهز و پیشرفته آگرومکاترونیک و اتوماسیون، بازدید از کارخانه تولید ادوات و تجهیزات کشاورزی، بازدید از مزارع بزرگ(دشت­ناز) می باشد  و  در ادامه افزود: مدرس این دوره آموزشی یک هفته ای دکتر سجاد سبزی می باشد و   بازدید از مراکز فرهنگی و توریستی استان مازندران نیز از برنامه های جاری این دوره می باشد.