دستگاه نشاکار برنج متعلق به دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری مازندران رونمایی شد

دستگاه نشاکار برنج که توسط شرکت فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان طراحی و ساخته شده است همزمان با افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مازندران و چهارمین فن بازار استان مازندران در دانشگاه مازندران رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد، در روز دوشنبه ۲۶ آذرماه مهندس سعید خداترس مدیرعامل شرکت کیمیاگران کشت یاشا مستقر در مرکز و دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در گفتگویی ابراز داشت: طراحان این شرکت موفق به طراحی و ساخت دستگاه نشاکار برنج شدند که با نوع کشت، زمین و شرایط کشاورزی شمال کشور و برای کاشت برنج بومی سازی شده است.

وی در ادامه افزود: این دستگاه بسیار ساده، انعطاف پذیر و حتی مناسب برای زمینهای تسطیح اراضی نشده می باشد. همچنین مناسب زمینهای خرد بوده که عملکرد آن ۰٫۱۵ هکتار در ساعت است.

ایشان در پایان اشاره نمود که شالیکاران با استفاده از این دستگاه می توانند سرعت کشت خود را به میزان ۲ کیلومتر در ساعت افزایش دهند.