جایزه بهترین مقاله سال مجله بین المللی آبیاری و زهکشی به استادان ایرانی رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جایزه بهترین مقاله سال ۲۰۱۷ مجله بین المللی آبیاری و زهکشی به مقاله‌ای با عنوان « شناسایی مشکلات زهکشی در مناطق ساحلی با استفاده از روش‌های هوش مصنوعی و زمین آمار » به طور مشترک به دکتر عبدالله درزی نفت چالی (عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری)  و دکتر فاطمه کاراندیش و احمد عسگری اهدا شد. این جایزه شامل تندیس افتخار و مبلغ ۲۵۰ دلار نقدی می‌باشد که هر ساله به بهترین مقالات برگزیده از سوی هیات داوران اهدا می‌شود. کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی هرسال پنج شماره از مجله آبیاری و زهکشی را منتشر می‌کند.

هیات تحریره مجله بین‌المللی آبیاری و زهکشی از میان مقالات این مجله، هر سال بهترین مقاله را انتخاب می‌نماید و در مراسم رسمی با حضور رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی و نمایندگان کشورهای عضو، از نویسندگان مقالات برگزیده تجلیل می‌کنند. در همین راستا در شصت و نهمین اجلاس بین‌المللی آبیاری و زهکشی، که در روزهای اخیر در کشور کانادا برگزار شد، برای اولین بار نمایندگان ایرانی موفق به دریافت این جایزه شدند. نویسنده اول این مقاله دکتر عبداالله درزی استادیار گروه آبیاری، دانشگاه کشاورزی ساری است.

لازم به ذکر است کمیسیون بین‌المللی آبیاری زهکشی رسما در ماه‌ ژانویه سال‌ ۱۹۵۱ میلادی به‌ ابتکار سازمان‌ مرکزی آبیاری کشور هند و با شرکت‌ نمایندگان‌ ۱۷ کشور داوطلب تشکیل‌ گردید. هماکنون بالغ بر ۱۰۰ کشور دنیا عضو این نهاد بین‌المللی هستند و دبیرخانه دائمی آن در شهر دهلی‌نو کشور هندوستان است. کشور ایران در سال‌ ۱۳۴۷ با مصوبه مجلس شورای ملی به طور رسمی، به‌ عضویت‌ این‌ کمیسیون‌ درآمده است. چشم‌انداز این کمیسیون “امنیت آبی، جهانی عاری از فقر و گرسنگی از طریق توسعه پایدار مناطق روستایی” تعریف شده و در این راستا این کمیسیون وظایف کلیدی و سنگینی را در دهه‌های آینده پیش‌رو دارد.