اولین دانشجوی دکتری در رشته اقتصاد کشاورزی دانشگاه از رساله خود دفاع کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رضا حیدری کمال­ آبادی با راهنمایی دکتر سید علی حسینی یکانی و مشاوره دکتر سید مجتبی مجاوریان و علیرضا نیکویی از رساله دکتری خود در رشته اقتصاد کشاورزی با عنوان مدیریت ریسک تغییرات اقلیم از طریق بهینه­ سازی پویای الگوی کشت محصولات زراعی(مطالعه موردی شبکه­ های کشاورزی زاینده­ رود) در دانشگاه دفاع کرد.

این دانشجو اظهار داشت؛ بخش کشاورزی یکی از آسیب­ پذیرترین بخش‌ها نسبت به تغییرات اقلیم بوده و مخاطره ­آمیز بودن تغییرات اقلیم موجب می­شود تا فعالیت­­های تولیدی در این بخش با ریسک همراه باشد.

 حیدری کمال آبادی افزود؛ کشاورزی در حوضه زاینده رود نیز به شدت تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار دارد. طی دو دهه اخیر نیز افزایش دما و کمبود بارندگی، بخش کشاورزی و ذخایر منابع آبی را با بحران مواجه ساخته است و لازم است که ریسک تغییرات اقلیم در شبکه­ های کشاورزی زاینده رود مدیریت شود. بنابراین، این مطالعه به بررسی حداقل سازی ریسک تغییرات اقلیم از طریق بهینه­ سازی پویای الگوی کشت محصولات زراعی در شبکه ­های کشاورزی زاینده رود در دوره آتی ۱۴۲۴-۱۳۹۴ می­پردازد.

وی گفت؛ در این مطالعه مدیریت ریسک تغییرات اقلیم از طریق الگوی تلفیقی معیار ارزش در معرض خطر شرطی وزنی و مدل برنامه ­ریزی ریاضی اثباتی (PMP-WCVaR) صورت می­گیرد.