دومین همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست‌محیطی به صورت غیر حضوری در دانشگاه برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی، دومین همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست‌محیطی به صورت غیر حضوری در دانشگاه برگزار می شود.

دکتر نوروز مدیر گروه مهندسی آب و دبیر همایش، طی نشستی غیرحضوری با روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت، دومین همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست‌محیطی در ۳۰ دی‌ماه سال جاری با همکاری انجمن علمی گروه مهندسی آب و تحت حمایت معاونت پژوهشی، سیویلیکا و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و به‌صورت غیرحضوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌گردد.

دکتر نوروز اظهار داشت؛ با توجه به شرایط حاکم بر کشور و جهان به علت شیوع ویروس کرونا و به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تضمین سلامت شرکت‌کنندگان در همایش، کلیه فرایندهای همایش همچون فراخوان‌ها، ثبت‌نام، ارسال مقالات، ویرایش مقالات، پرداخت هزینه‌ها، کتابچه مقالات، گواهی پذیرش، گواهی شرکت در همایش و … همگی کاملاً به‌صورت مجازی و آنلاین صورت گرفت.

 

وی همچنین با اشاره به موضوع اصلی همایش با عنوان “همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش‌های زیست‌محیطی”، محورهای این همایش را نقش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مدیریت و بهره‌برداری از منابع آب، نقش برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب و محیط‌زیست در توسعه پایدار، نقش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در رفع چالش‌های زیست‌محیطی، حکمرانی و سیاست‌گذاری در بخش‌های آب و محیط‌زیست، کاربرد آب مجازی و ردپای آب در مدیریت منابع آب، اثرات زیست‌محیطی طرح‌های توسعه منابع آب، نقش مشارکت مردمی در مدیریت منابع آب، مدیریت منابع آب سطحی و زیرزمینی، تغییر اقلیم و پایداری منابع آب‌وخاک، بازچرخانی آب و آب‌های نامتعارف، مدیریت جامع حوضه آبریز، آب و امنیت غذایی، حسابداری آب برشمرد.

همچنین از دو محور ویژه همایش شامل مبحث انتقال آب بین حوضه‌ای و محیط‌زیست و آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی نام برد.

دبیر کل همایش در ادامه افزود: فعالیت دبیرخانه این همایش از مهرماه ۱۳۹۸ در دانشکده مهندسی زراعی ساری آغاز بکار نموده که با شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ کلیه فعالیت‌های دبیرخانه به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد. ایشان ضمن تشکر از حمایت‌های مادی و معنوی ریاست محترم دانشگاه و معاونت‌ها به‌ویژه معاونت و همکاران محترم حوزه پژوهشی دانشگاه و دبیران محترم علمی و اجرایی همایش، برگزاری هر چه‌بهتر این رویداد بزرگ علمی کشور را سندی دیگر بر افتخارات و دستاوردهای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانست.

ایشان با اشاره به اینکه نتایج داوری مقالات دومین همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست‌محیطی اعلام شد و نویسندگان محترم مقالات ارسالی به همایش می‌توانند نتایج داوری مقالات را از طریق وب‌سایت همایش به آدرس (http://2wrec.sanru.ac.ir/fa/page.php?rid=50%20%C2%A0) مشاهده نمایند، همچنین اظهار داشتند حدود ۲۲۵ عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردید که از این میان بعد از به تعویق افتادن همایش به دلیل شرایط کرونا ویروس و عدم برگزاری در موعد مقرر (۸ خرداد ۱۳۹۹) و انصراف تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان، درنهایت تعداد ۱۵۰ مقاله مورد داوری قرار گرفت که درنهایت ۱۱۳ مقاله پذیرفته و ثبت‌نام آن نهایی شد. درنهایت ۱۰ مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و ۱۰۳ مقاله به‌صورت ارائه پوستری مورد تأیید داوران و کمیته علمی همایش قرار گرفت که کلیه مقالات پذیرش‌شده در روزهای همایش تحت سامانه ادوبی کانکت به‌صورت برخط و غیرحضوری ارائه خواهند شد.

دکتر نوروز در پایان ضمن تأکید بر نمایه شدن در سیویلیکا و ISC بیان داشتند کلیه اطلاع‌رسانی‌های دبیرخانه از طریق فضای مجازی و وب‌سایت همایش به آدرس (http://2wrec.sanru.ac.ir/fa) صورت پذیرفت.

در ضمن این همایش در بستر ادوبی کانکت به همت معاونت پژوهشی و اداره فناوری اطلاعات دانشگاه در دو تالار اصلی و تالار ارائه پوستری مقالات به شرح و آدرس ذیل برگزار خواهد شد. در ضمن از همه علاقه‌مندان دعوت به عمل می‌آید. (شرکت برای عموم آزاد است)

به پیوست برنامه زمان‌بندی دومین همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست‌محیطی ارائه می‌شود.

لینک ورود به تالار اصلی همایش (افتتاحیه همایش، سخنرانی کلیدی و ارائه مقالات شفاهی): ۹ صبح روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹

http://81.12.5.70/wrec2/

لینک ورد به تالار پوستر همایش: (ارائه مقالات پوستری) روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹

http://81.12.5.70/pstwrec/